Telefon: +48 58 350 11 00 Email: sekretariat@pkm-sa.pl

F.A.Q.

PODRÓŻ

Bilety możesz kupić na kilka sposobów:

– w automacie biletowym na przystanku,

– u kierownika pociągu,

– za pomocą aplikacji mobilnych takich jak np. Koleo lub SkyCash.

We wszystkich pociągach na linii PKM obowiązuje taryfa trójmiejskiej SKM.
Szczegółowe informacje o wszystkich rodzajach biletów oraz ulgach można sprawdzić na stronie przewoźnika:

http://www.skm.pkp.pl/taryfy-i-przepisy/tabele-oplat/

Aby sprawdzić dlaczego pociąg nie przyjechał lub złożyć reklamację skontaktuj się z przewoźnikiem, który oferował dane połączenie.

Linię PKM obsługuje obecnie dwóch przewoźników:

W rozkładzie jazdy dostępnym m.in. na naszej stronie przy każdym pociągu znajduje się oznaczenie, który z przewoźników obsługuje dane połączenie – dzięki temu łatwo można zidentyfikować, z którym przewoźnikiem należy się skontaktować w sprawie danego połączenia.

PKM SA jest spółką prowadzącą inwestycje infrastrukturalne Województwa Pomorskiego – wybudowaliśmy linię PKM w Gdańsku i 2 dodatkowe przystanki w Gdyni, a obecnie przygotowujemy się do elektryfikacji naszej linii oraz budowy dodatkowego przystanku Gdańsk Firoga.

PKM SA jest także zarządcą infrastruktury kolejowej, którą spółka wybudowała – linii kolejowych nr 248 i 253 oraz wszystkich 8 przystanków przy nich zlokalizowanych.

Pociągi jeżdżące po linii PKM są natomiast pociągami trójmiejskiej SKM i POLREGIO, z którymi umowę na świadczenie usług przewozowych podpisuje Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego – jako organizator przewozów kolejowych w regionie.

O wszystkie sprawy związane z przewozami pasażerskimi – od rozkładu jazdy począwszy, poprzez bilety, na ewentualnych skargach i reklamacjach skończywszy – należy pytać przewoźników lub organizatora przewozów, bo są to ich wyłączne kompetencje.

Na kolei jest bowiem identyczna sytuacja jak na drogach, gdzie budowniczym i zarządcą infrastruktury jest np. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad, a po jej drogach jeżdżą różni przewoźnicy, np. PKS lub Flixbus/Polski Bus. I właściciel drogi (GDDKiA) lub torów (PKM) nie ma żadnego wpływu na usługi świadczone przez przewoźnika, który z tej drogi (w przypadku autobusów) lub torów (w przypadku pociągów) korzysta.

Zatem w przypadku linii PKM we wszystkich sprawach związanych z przewozami pasażerskimi (bilety, opóźnienia lub odwołania pociągów, skargi i reklamacje, itp.) należy kontaktować się bezpośrednio z przewoźnikiem obsługującym dane połączenie:

  • PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o.:
    tel. (58) 721 21 70 (infolinia całodobowa)
    e-mail: skm@skm.pkp.pl
  • POLREGIO (Przewozy Regionalne – Oddział Pomorski)
    tel. 722 341 590 (w dni robocze, w godz. 7-15)
    tel. 703 20 20 20 (infolinia całodobowa)
    e-mail: info@p-r.com.pl

Natomiast w sprawach związanych z rozkładem jazdy właściwą instytucją do kontaktu jest organizator przewozów kolejowych w regionie czyli:

  • Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego
    (58) 326 86 14
    e-mail: dif@pomorskie.eu

PKM SA zarządza wyłącznie wybudowanym przez siebie 18-kilometrowym odcinkiem linii kolejowej 248 i2-kilometrowym odcinkiem linii 253 (jednotorowa łącznica w kierunku Kartuz/Kościerzyny) – nazywanych popularnie Pomorską Koleją Metropolitalną – oraz 8 przystankami zlokalizowanymi wzdłuż niej.
Linia PKM nie jest jednak linią wydzieloną (tak jak np. metro) lecz z jednej i drugiej strony łączy się z istniejącymi już wcześniej liniami zarządzanymi przez PKP PLK. Pociągi SKM i POLREGIO wjeżdżają zatem na linię PKM zawsze z linii PKP PLK .

Dlatego chociaż odcinki linii kolejowych do Kartuz i Kościerzyny oraz wszystkie zlokalizowane przy nich przystanki są pokazywane na schemacie wszystkich połączeń, to jako linie i przystanki zarządzane przez PKP PLK nie są one częścią infrastruktury PKM a jedynie częścią sieci połączeń obsługiwanych w ramach projektu PKM.

Dotyczy to także 3 przystanków wybudowanych przez PKM SA na linii 201 – Gdańsk Osowa, Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstały one w ramach projektu PKM i wybudowała je PKM SA, ale zarządzają nimi PKP PLK, będące zarządcą całej linii kolejowej 201 (Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz).

BEZPIECZEŃSTWO

Natychmiast skontaktuj się z Centrum Monitoringu PKM za pomocą słupka Info / SOS wciskając przycisk SOS.

Słupki takie zlokalizowane są na każdym peronie:

Natychmiast skontaktuj się z Centrum Monitoringu PKM za pomocą słupka Info / SOS wciskając przycisk SOS.

Słupki takie zlokalizowane są na każdym peronie:

Pomorska Kolej Metropolitalna S.A. | Wszelkie prawa zastrzeżone.